Vår reisende og digitale nomad -livsstil gir oss muligheten til å bo og jobbe hvor som helst i verden. På grunn av dette har vi funnet oss selv å leie oppsiktsvekkende overnattingssteder over hele kloden. Fra villaer i Canggu Bali og Koh Samui Thailand, til leiligheter i Argentina, Mexico og utover.

Vi elsker å jobbe på nettet, og friheten som det forsyner oss er noe vi ikke tar for gitt.

Men så mye som vi elsker arbeidet vårt, er det fortsatt det – en jobb. Og så mye som vi liker i friheten til å kunne bo i utlandet, må vi fortsatt returnere til Canada for å oppdatere passene våre, takle noen banksaker og kjøpe litt utstyr, som er nettopp det vi gjorde på vår siste tur til Homeland – Digital Nomad ærend.

Siden vi ikke har en konvensjonell jobb på 9-5, finner vi oss ikke til å ta høytider.

Jada, vi har hatt dager, og ofte uker, der vi nettopp har skrevet et par artikler, men vi svarte fortsatt på alle e-postmeldinger, markedsførte oss, tok vare på back-end nettsteder og jobbet på sosiale medier.

Vi elsker å jobbe på nettet, men det er viktig å ha fri også
Vi tok en beslutning om at en “digital detox” var godt forfallen og brukte den siste måneden på å sjekke ut med venner og familie i hjemlandet Canada, uten å jobbe med datamaskinene våre.

Det stemmer, hele 30 dager uten å stå opp om morgenen og koble seg bort til bærbare datamaskiner i noen timer!

Hvis du jobber på datamaskinen, vil du vite at en pause ikke bare er for sinnet, men også for den fysiske kroppen. Vi gjennomvåt naturen og familietiden og følte at vi virkelig var “i øyeblikket”.

Turen rundt British Columbia

Noe vi har innsett det siste året er at vi faktisk ikke liker å fly. For meg er det den faktiske handlingen av det – den tørre luften i flyet, den trange sitteplassen, og må kontinuerlig be personen ved siden av meg om å flytte slik at jeg kan reise meg og gå på do … vet du?!

For Nick bekymrer han seg for at vi savner flyturen eller blir nektet innreise til landet vi lander i (noen gang vurderer at vi ble vendt bort i Sør -Afrika da vi gikk ombord på flyet vårt til India).

Vi er alltid på flyplassen minst 3 timer før hver flytur for å garantere at alle papirene våre er legitime, og vi har god tid til å komme oss gjennom sikkerhet og til porten vår. Ulike problemer med grense- og flyplass gjennom årene har gjort oss litt flyktige.

Heldigvis var flyet vårt fra Grenada til Canada (selv om lang) var ganske direkte og rett frem, og etter en god natts søvn våknet vi i Vancouver, plukket opp leiebilen vår og kom oss nordøst for å starte vår biltur gjennom provinsen.

Å ha våre egne hjul er den største reisefriheten. Å kunne være på vår egen plan og trekke over bilder eller interessante severdigheter er det beste.

Vi elsket veivinget rundt British Columbia – og tok til og med bilen på fergen til Vancouver Island
Nick hadde ikke vært hjemme på over 2 år, og ingen av oss hadde vært i vår fødsel (Vernon) på over 5 år. Å se stedet vi vokste opp var en tur nedover minnefeltet.

Vi er begge fra den lille byen Vernon, men vi møttes ikke før vi flyttet til Calgary, Alberta. Uten å vite det, flyttet vi begge til storbyen i februar 2003. Vi møttes et par år senere gjennom gjensidige venner og resten er historie. Det er virkelig en liten verden.

Vi kjørte gjennom de kjente bakveiene som jeg alltid kjørte (hastighet) gjennom på vei til videregående skole. Vi stoppet inn på en restaurant som jeg alltid feiret hver bursdag på. Vi tok en titt på Nicks videregående skole, som (overraskende) hadde blitt renovert. Vi vandret gjennom parker og inn i butikker som vi pleide å hyppige.

Men det vi observerte mye av var at ikke mye hadde endret seg … bortsett fra oss.

Mellom Vernon, Penticton og Kamloops sjekket vi ut med forskjellige familiemedlemmer og noen av våre beste venner – mange vi ikke hadde sett på mange år – over BBQs, øl og spill.

Vi vandret gjennom nasjonalparker, la seg ved stranden, vandret ned kunstneriske gater og spiste opp ved innsjøen. Det var fantastisk å se alle, og det var ingen mangel på latter og kjærlighet.

Gibraltar Rock Viewpoint ved den oppsiktsvekkende Paul Lake Provincial Park utenfor Kamloops

Fra Okanagan og Thompson Valleys dro vi sørvestover til Vancouver Island – et sted vi ikke hadde sjekket ut på mange år, men er likevel en av de mest oppsiktsvekkende destinasjonene i hele Canada. Vi startet i hovedstaden i Victoria med dets travle havner og engelsk oppblussing.

Vi tilbrakte forskjellige dager med å ta igjen venner og feire et bryllup, men vi fant også mange ting å gjøre i VictoRia som vi aldri har gjort før – noe som er uvanlig, da vi begge har tilbrakt ganske mye tid i byen.

Vi var i ekstase til å ta turen ut og se hva vi kunne se!

Fisherman’s Wharf er et lite samfunn med fargerike, flytende boliger. Det er også et knutepunkt for kajakk og hval nyter turer. SEALS ringer hodet opp i håp om å motta litt sjømat, mens turister vandrer rundt og sluker frisk skalldyr og fisk n ‘chips fra omkringliggende kiosker. Heldig for oss ankom vi i løpet av “Buck a Shuck” -timen – $ 1 per fersk østers.

Fargerende flyteboliger på Fisherman’s Wharf i Victoria

Å nippe til et lokalt håndverksøl, mens du spiste på nyfanget sjømat og stirret ut ved havnen, var en fantastisk måte å tilbringe en lat ettermiddag. Imidlertid var reisen over vannet tilbake til Airbnb i øvre havn i en liten gul taxibåt den beste delen – hvor søt er denne båten?!

Ganske muligens den søteste taxien noensinne

Vi gikk over hele byen Victoria, vandret 10 kilometer løypa rundt Elk / Beaver Lake Regional Park, dro på en 25 km sykkeltur med Trek Bicycles, satte kursen ut til kirke og vingård, festet på en rekke restauranter og barer, og av Kurs, deltok på vennens bryllup på det fantastiske Bear Mountain Resort.

Det er ingen mangel på ting å se og gjøre i Victoria.

Geiter renset alle sammen for bryllupet til vennen min

Etter 10 dager i og rundt Victoria var vi på flyttingen igjen. På vei nordover tok vi oss til kystbyen Campbell River, etterfulgt av Nanaimo, Parksville og Courtenay. Den naturlige sjarmen på øya er utrolig. Vi brukte dagene våre med å sjekke ut med familie og venner, spise på vår venn Darryls kafé og glede oss over alt dette destinasjonene hadde å tilby.

Fra å se “geiter på taket” i Coombs og de beskyttede Douglas grantrær fra katedrallund, til å oppleve standard tymefiske i Campbell River og vandre rundt Little Qualicum Falls nasjonalpark nær Parksville, var det virkelig en fantastisk tid.

En av de mange fallene ved Little Qualicum Falls nasjonalpark – et oppsiktsvekkende område for fotturer
Vi avsluttet våre reiser med et par dager til oss selv, for å ta pusten, tilbake i Victoria. Det var veldig bra å se alle – og jeg mener alle. Jeg kan ikke engang telle antall mennesker vi kunne besøke. Det var fantastisk, og vi er så heldige å ha en så fantastisk venner og familie.

Vi kjørte leiebilen vår til fergen og krysset sundet tilbake til fastlandet (vi så til og med orkaer fra fergen!). Vi kjørte deretter fra terminalen til Vancouver sentrum, droppet av leiebilen, tok metrolinjen til flyplassen og fløy på et rødt øye, 12 timers flytur tilbake til vårt paradisiske hjem i Grenada.

Nå var det en reisedag.

Fotturer ved Paul Lake Provincial Park i Kamloops
Hvordan har vi råd til å være offline i en måned?

Å ta så mye tid for oss selv ville ikke vært mulig for noen år siden. Da vi først startet, tjente vi bare noen hundre dollar i måneden fra nettstedet vårt. Dette ble selvfølgelig supplert med helt gratis innkvartering fra husets sittende jobber, men likevel betaler gratis innkvartering ikke regningene.

Gjennom årene (og takket være deg, leserne våre!), Er dette nettstedet nå sjekket ut av over 220 000 mennesker hver måned. De mye mer følgere en blogg har, de mye mer inntektene kan genereres i form av reklame og tilknyttede selskaper.

Siden våre følgere er elskere av reise, og bor og jobber i utlandet, tilbyr vi produkter på nettstedet vårt som du kan være interessert i – de som vi personlig anbefaler. Hvis du kjøper reiseforsikring, bestiller du et hotell, kjøper en vare på Amazon, leier en bil gjennom Expedia.com, blir med på Trusted Housesitters, etc., vi mottar en liten provisjon fra bestillingen din – uten ekstra kostnad for deg.

Dette kalles “tilknyttet markedsføring”.

Kommisjonen betales av de forskjellige selskapene, og er et insentiv for oss til å annonsere dem på vår hjemmeside. På grunn av våre fantastiske følgere kunne vi få betalt for å være offline forrige måned mens vi er i Canada – noe vi er usedvanlig takknemlige for. Faktisk var det økonomisk en av de beste månedene våre til dags dato.

Vår innholdsoppretting og ledelse av sosiale medier kjørte også i bakgrunnen mens vi var frakoblet, ettersom vi har våre fantastiske assistenter som administrerer All av det, i tillegg til at noen få forfattere er med på å lage fantastisk innhold for nettstedet mens vi er borte.

Det hadde vært lenge med tanke på at vi tok ferie, og selv om vi elsker det vi gjør, føltes det bra å ha den driftsstansen!

Nyter å være frakoblet. Jepp, vi elsker vingårder …

Noen refleksjoner og erkjennelser

Vi hadde en fantastisk tid med å utforske British Columbia og sjekke ut med våre kjære, men for meg stivnet denne turen det faktum at selv om jeg kanskje var en kanadisk statsborger, og ble født i Canada, har ikke landet som hjemme for meg lenger.

Da vi kom tilbake til Canada etter vår første backpacking -tur til SE Asia og subkontinentet, ble vi møtt med “Reverse Culture Shock”. I de 13 månedene før hadde vi vært ute av systemet, uten ansvar, helt borte fra alle nyheter og propaganda, og ikke en omsorg i verden.

Vi levde ut av en ryggsekk og kunne gjøre det vi ville når vi ville – og kle oss hvordan vi ville. Vi var omgitt av helt frie brennevin på veien og de med samme tankegang som oss.

Denne gangen opplevde vi ikke den slags omvendte kultursjokk, ettersom vi har vært tilbake til Canada forskjellige tider nå, men det var fortsatt den dvelende følelsen av at vi ikke helt passer inn. Vår mentalitet har skiftet og vi nei Lengre bryr seg om hvilken del av byen vi bor i, hvilke jobber vi har eller hvor mange eierskap vi har. Spesielt liker jeg ikke å bekymre meg for hvordan jeg ser ut.

Var det jeg hadde på meg? Hva må jeg lage med håret mitt? Jeg husker ikke den siste pedikyren eller manikyren jeg hadde. Jeg hadde ikke brukt et krøllingsjern på 8 år, og hadde ikke noe hårprodukt for å hjelpe krøllene med å holde. Ingen av skoene mine stemte overens med antrekkene mine, og jeg hadde ikke noe å ha på seg som ville være passende.

… Kan jeg ikke bare bruke en sarong og flip-flops, kaste håret på toppen av hodet og bli laget med det?!

Takket være turen til Chicago kunne vi få noen akseptable bryllupsklær fra Macy’s, ellers ville vi måttet bruke mye tid på å handle i Canada.

Vi er mye mer enn glade for å komme tilbake og utforske, og vår familie og venner gjorde virkelig denne turen minneverdig for oss. Alt til side er Canada et helt oppsiktsvekkende land å besøke, og vi kommer tilbake, det er helt sikkert.

Da hjulene berørte og vi planla i Grenada, traff den salte, fuktige luften ansiktet mitt, etterfulgt av et betydelig smil. Innvandringsansvarlig stemplet oss inn og sa “Velkommen tilbake”. Ja, det var godt å være tilbake … å være hjemme. Det er her vi er indikert å være – vel, for nå.

Så hva er det neste?

Arbeidsmessig setter Nick sammen fortsettelsen av bloggkurset sitt, med fokus på SEO og hvordan man vokser trafikk på nettstedet. Hans første kurs var en betydelig suksess, og det fortsetter å være med mye mer og mye flere som blir med.

Vi er over 1000 studenter for øyeblikket, og har skapt et engasjerende Facebook -samfunn for alle å diskutere, hjelpe og oppmuntre hverandre på bloggreisen. Nick har funnet det utrolig tilfredsstillende å kunne hjelpe og kommunisere med nye bloggere.

Så fornøyd som vi skal være tilbake i Grenada, har vi noen få reiseplaner i verkene faktisk. Vi har blitt invitert på 4 forskjellige presseturer de kommende månedene med Japan, Taiwan, Indonesia og Tyrkia.

Ofte kommer imidlertid disse turene opp, vi bruker timer på å gå frem og tilbake om logistikken til det hele, og deretter vil organiseringspartiene bare visne bort i glemmeboken – aldri bli hørt fra igjen.

I november planlegger vi å ta en tur til en nærliggende karibisk øy, og vi har begynt å planlegge et eventyr i to til tre måneder i februar, mars og april.

Vi brukte omtrent 5 måneder på å reise rundt i Sør -Amerika i fjor på å sjekke ut Colombia, Argentina, Uruguay og Chile, men det er fremdeles mange land på